maandag 17 november 2008

23 dingen: ding 13

Online kantoortoepassingen: ik vind ze reuze handig! Ik kon één van deze toepassingen vorige week in de praktijk brengen: maandag 10 november j.l. stond een teamoverleg Informatie & Advies gepland. Omdat de notulist verhinderd was, bleek dat ik (alfabetische volgorde op naam) voor deze vergadering de afspraken schriftelijk moest vastleggen. En "zo gezegd, zo gedaan". De notulen heb ik verwerkt in een word-document en die geupload in Google-docs. Ik heb een collega (=Letty) uitgenodigd om het document mee te delen voor eventuele aanvullingen en/of correcties. Zij had haar aanvulling in het rood geplaatst, zodat ik kon zien wat er aangevuld/gewijzigd was. Ik vond dat reuze handig en zeker tijdsbesparend!
Dat doet mij denken aan één van de opdrachten, die ik voor de module Inlichtingenwerk en Klantencontact moest doen: het maken van een verslag van een bezoek, in groepsverband (4 personen), aan een wetenschappelijke en speciale bibliotheek. Veel tijd hebben we besteed aan het maken van de verslagen. Met deze toepassingen zou dat zeker qua tijd efficiënter hebben gekund. Ik denk dat deze online toepassing ook geschikt is voor het aanvullen van de deelwerkenlijst.
O ja, de notulen staan vanaf 15 november op de Citrix, aangevuld en gecorrigeerd en wel!

1 opmerking:

Letty zei

Hallo Geke,
Google docs lijkt me ook een geschikt ding voor de OR. Misschien voor ons jaarverslag? We hebben al een Gmail-account aangemaakt en kunnen die ook prima gebruiken voor docs.